söndag 4 augusti 2013

En solhatt för lite..


Jag är barnsligt förtjust i solhattar!
Echinacea Purpurea

Sååå fina , de står stadigt och lyser med uppvända ansikten mot solen


Riktiga fjärilsmagneter är de också och jag kan stå och titta länge på allt surr som pågår runt de förtjusande solhattarna!

De finns ju i alla möjliga färger och former och jag är nog lika förtjust i dem alla.

Jag har ju flyttat lite av kärleksörten och när jag var på Åbergs häromdagen hittade jag en solhatt som jag blev förtjust i och tyckte att den kanske passade ihop med kärleksörtens lika svåra gröna färg

"Pink Sorbet" heter denna svala solhatt och jag tycker den går jättefint ihop med kärleksörtens ljusgröna blad


Hoppas nu att den även fungerar med färgen på blommorna när de kommer...


Denna skall bli ca 120 cm hög och står i "köks entren" till pool däcket


Två plantor fick följa med hem och jag hoppas de skall bilda en riktig rugge tillsammans  med kärleksörten




Den är även fin med lavendeln tycker jag




Förresten, jag hittade en till lockande sort

Tur att man snart har födelsedag...

Önskelistan är lång när man bor så nära Åbergs!
;)


2 kommentarer:

  1. Wow vilken solhatt du hittat, själv går och och funderar på en svart, tyvärr beställningsvara så det är bara att vänta.

    anna

    SvaraRadera
  2. Jag var tvungen att läsa två gånger, vilken solhatt, helt makalöst läcker! Och visst passar färgerna ihop.
    Agneta kram

    SvaraRadera