söndag 14 april 2013

Tidiga vårblommor i trädgården



Halva dagen dimma , halva dagen sol och vår



Vi har hunnit med ganska mycket denna helgen
Att upptäcka en ny trädgård är spännande men jag måste erkänna att jag saknar den jag lämnade 

Jag är ju sugen på att plantera men vet inte vad som kommer upp i rabatterna.

Jag märker ju nu att här är MASSOR av vårblommor och att jag i flytten hit i höstas har råkat ställa saker ovanpå en hel del blommor...

Aprilkavalkad











Jag röjde ju för rododendron buskarna jag hade med mig och grästuvorna lade jag så genomtänkt som en liten vall mot grannen mellan komposten och pumphuset.

Men ack, nu ser jag att även där fylls marken omkring av vårlökar





Tur jag har terrassen mellan trädgården och poolen att skapa lite med


Denna veckan

har jag beskurit buskar, rensat och krattat löv, lagt på kogödsel, benmjöl och hönsgödsel

Och det har fått mig att inse att mina fina planer för de övre terrasserna nog får ligga vilande tills nästa år då höfterna och ryggen inte riktigt jublar över trädgårdsjobbet

4 månader sedan operationen 

Time flies




Små tussilago växer på slänten ovanför poolen  


Här växer även denna i mängder nån som vet vad det är..?





Våriga hälsningar



3 kommentarer:

  1. Vad långt dina vårblommor kommit!
    Tycker att den sista bilden ser ut som en blomma till "Pestskråp". Bladen kommer senare och liknar mest stora rabarberblad.
    Kul att se dig idag!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. oj så mycket fina blommor ni har

    SvaraRadera
  3. Otroligt vad mycket fint du har i din trädgård, och det utan att ha satt det själv. Det är alltid spännande att se vad som kommer upp. Jag var i samma situation som du förra året, tyvärr fanns inte så mycket här, lite grann fanns, men inga mängde, men det såklart, damen i huset här var nittio år så då får man väl låga vissa saker bero...men kul är det ändå att se.
    Ha det gott.

    SvaraRadera