söndag 25 september 2011

Brittsommar!


20 grader varmt sol och helt vindstilla! 
Idag har jag varit ute i trädgården hela dagen. 
Planterat ner alla narcisser under lönnen där alla scillor bor .
Det skall bli min löklund. 
Det är så mjukt under lönnen att man kan få ner nästan hela armen när man gräver. 

Perfekt lökställe!

Jag har varit super effektiv idag och förberett för en ny plantering. 
La ut täckväv tidigare i somras och nu när jag skulle gräva var det mycket enklare att gräva bort grässvålen



Här skall planteras en ligusterhäck i bakkant som fond och vindskydd och sen rosor, pioner, lavendel och nävor.  
Christoffer och jag har grävt ner vinbär och krusbärsbuskarna. 

Jag har röjt undan på innergården som vuxit sig lite väl vildvuxen( mest rudbeckiorna). 
Och så har jag fått ner nästan alla tulpanlökar . 

100st idag!



Denna lyckades jag precis få med i bild innan Elvira var fram och plockade den.
Härlig färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar